loading...
جوجه بلاگ| سایت سرگرمی| تفریحی
تبلیغات

 
آخرین ارسال های انجمن
تنها بازدید : 508 11 سال پیش نظرات (2)

اگر شما یک کاربر ابتدایی هستید بهتر است بدانید هاست چیست و چه فرقی با دامنه دارد. در این مقاله نکاتی درباره هاست و دامنه ذکر خواهم کرد.

 

دامنه چیست؟ به آدرس های سایت دامنه می گویند. مانند www.google.com که دامنه آن google.com است. شاید اجزای هر URL را بدانید ولی دامنه یکی از مهم ترین قسمت های سایت و URL است. برای مثال دامنه زیر را ببینید:

https://www.bsi.ir

پسوند IR ، پسوند این دامنه است ولی دقت کنید:

https://www.bsi.ir/default.aspx

aspx پسوند فایل default و IR پسوند دامنه ماست. خب حالا فرق .com و .net و .ir و … در چیست؟ هر یک از پسوند های دامنه معنای خاصی دارد. مثلا پسوند .ac.com یا ac.ir را برای دانشگاه ها و موسسات آموزش می گذارند. هر دامنه بسته به نوع خود در سازمان مربوطه و هر سازمان اجازه اجاره آن را از سازمان خاصی می گیرد. برای مثال برای ثبت دامنه phpassistant.ir ، ما باید به سازمان نیک مراجعه کنیم تا آن را برای ما ثبت کنند. دامنه هایی با پسوند عمومی مثل net یا com در سازمانی به نام Domain Name Register Center ثبت می شود. اگر شما بخواهید دامنه ای ثبت کنید مشخصات شما را می خواهند. خواستن مشخصات به این دلیل است که مشخصات شما در پایگاه Whois ثبت شود و از دزدیده شدن دامنه شما جلوگیری شود. Whois چیست؟ کجاست؟ Whois یک پایگاه وابسته به سازمان ثبت دامنه است که با جستجوی هر دامنه DNS ، نام مشخصات مالک و نام ثبت کننده نمایش داده می شود که آن را در سایت های اجاره دامنه حتما دیده اید.

DNS دامنه چیست؟ مانند آجرهای یک خانه است. آدرس DNS ها ممکن است به صورت زیر باشد:

ns1.server.com
ns2.server.com

DNS برای این که هاست شما به دامنه شما مربوط شود ، تنظیم می شود. سرور های ns1 ممکن است قطع باشند به همین دلیل باید ns2 کار کند. اگر به هر دلیلی Data Center هاست شما از بین برود ، DNS های شما نیز از بین می روند تا دامنه بدون هاست شما دزدیده نشود.

هاست یا Host یعنی چه؟ با توضیحات بالا فهمیدید که هاست و دامنه به یک دیگر وابسته اند. هاست (Host) در زبان انگلیسی به معنی میزبان است. یعنی میزبانی سایت شما برعهده  شرکتی است که شما انتخاب کردید. Host یک کامپیوتر تحت شبکه است که توسط cpanel سایت شما کنترل می شود. محتوای این کامپیوتر یک سیستم عامل است که شما انتخاب کردید لینوکس یا ویندوز. و در درایو های دیگر محتوایی که شما از طریق cpanel برای سایت خود ریخته اید وجود دارد. پس Host هم یک کامپیوتر است که با وسایل جانبی پیشرفته و مودم های مخصوص ، به cpanel متصل شده و در شبکه اینترنت پخش می شود. برای این هاست ها باید حتما DNS دامنه تنظیم شود. ممکن است بگویید من و دوستم از یک هاست خریده ایم ولی DNS هایمان فرقی ندارد. چرا؟ DNS پرتکول خاصی ندارد و تنظیمات DNS نیز توسط مرورگر ها قابل مشاهده نیست. DNS فقط شامل یک نشانی نیست بلکه به طور اتوماتیک یوزرنیم و پسورد هاست مربوطه نیز در هاست ها به آدرس DNS فرستاده می شود تا بتوان کنترل DNS را در دست گرفت.

هاست VPS چیست؟ هاست VPS فقط در یک کامپیوتر اجرا می شود و توسط سخت افزار های مخصوص مجازی سازی می شود. یک سوپر کامپیوتر وظیفه چندین کامپیوتر را دارد و به هر سایت مقداری رم و فضا اختصاص می دهد. این هاست ها معمولا گران هستند ولی سرعت آن ها بیش از بقیه هاست است. هاست VPS معمولا برای سازمان های هاستینگ خیلی قوی و پرمشتری گذاشته می شود.

Data Center چیست؟ وقتی سایت هایی مثل فیس بوک تا این حد بازدید دارند خب بدیهیست که اگر بخواهند تمام اطلاعات میلیون ها کاربر را بر روی یک کامپیوتر هاست مجازی یا هاست معمولی ذخیره کنند کامپیوتر بلافاصله کرش کرده و تمام اطلاعات کاربران در عرض یک چشم به هم زدن از بین می رود. پس باید جهت کمتر شدن هزینه و افزایش مقدار فضا آن ها را به قسمت های مختلفی که شبیه کابل های برق هستند و در آن اطلاعات ۰ و ۱ رد و بدل می شود. هر هاست معمولی مجازی یا هر نوع هاست باید یک یا چند Data Center داشته باشد.

تنها بازدید : 381 11 سال پیش نظرات (0)

صفحات جانبی در وبلاگ چیست؟، چگونه می توان وبلاگ ساخت، چگونه می توان وبلاگ درست کرد؟، چگونه می توان وبلاگ نوشت؟، چگونه می توان وبلاگ داشت؟، چگونه می توان یک وبلاگ ساخت؟

صفحات جانبی یا جداگانه در وبلاگ چیست؟

آیا می دانید؟ : وبلاگ یک محیط پویا است، به این معنی که شاید هر روز و در خیلی از مواقع لحظه ای، با انتشار یک مطلب جدید به روز می شود. این خاصیت وبلاگ است که با نوشته های جدید همواره بمباران شود. ولی در این بین شما نیاز با داشتن یک یا چند صفحه جانبی دارید که کار صفحات ایستا را بازی کنند. یعنی محتوای آنها تغییر نکند و همیشه ارزش یکسانی داشته باشند.

نمونه ای از این صفحات، صفحه “درباره ما” و “تماس با ما” است. این صفحات را شما در خیلی از وبلاگ ها و سایت ها می توانید ببینید که برای معرفی یا نشان دادن یک نوع خدمات ساخته شده اند، و در خیلی از مواقع پیوند آنها در همه صفحات دیده می شود.

صفحات جانبی وبلاگ

در وبلاگها که هر روز مطالب قدیمی به عقب رانده می شوند، این نوع صفحات لازم و ضروری هستند. چرا که این صفحات در بایگانی مطالب و بایگانی زمانی دسته بندی نمی شوند و همین امر باعث می شود که هیچ وقت قدیمی نشوند. پس به نظر می رسد مثلاً برای صفحه معرفی وبلاگ شما بسیار مناسب باشند.

در خیلی از مواقع صفحات جانبی خصوصیات نوشته های عادی وبلاگ را ندارند. مثلاً در برخی سرویس های وبلاگ دهی امکان ارسال نظر در اینگونه صفحات دیده نمی شود. خوب این امر هم طبیعی است، چون این صفحات برای اطلاع رسانی ساخته می شوند.

سرویس های وبلاگ ایرانی هر کدام ویژگی های خاصی را در مورد ساخت صفحات جانبی وبلاگ اعمال می کنند، ولی باید دانست که کارایی تمام صفحات جداگانه در وبلاگ یکی است.

در هنگام ساخت صفحات جداگانه شما باید به تمام خصوصیات آن توجه کنید. در برخی سرویس ها امکان تغییر قالب این صفحات را به شما می دهد. ولی در خیلی مواقع ساخت یک صفحه ساده و نه چندان پیچیده هم امکان پذیر است. برای مثال می توانید مانند یک نوشته که به وبلاگ ارسال می کنید، یک صفحه جداگانه بسازید. اما نباید فراموش کنید که نباید به جای استفاده از نوشته معمولی، از صفحات جانبی استفاده کرد، چون همانطوری که گفته شد این صفحات در بسیاری از قسمت های وبلاگ دخیل داده نمی شوند.

پس اگر فکر می کنید باید توضیحاتی در مورد وبلاگ خود بدهید، یک صفحه برای تماس کاربرانتان با خود بسازید، یک راهنما برای وبلاگ ایجاد کنید و یا هر چیز دیگر، می توانید از صفحات جداگانه ای که سرویس های وبلاگ دهی برای شما فراهم می کنند استفاده کنید.

تنها بازدید : 516 11 سال پیش نظرات (0)

تفاوت ویندوز 32بیت با 64 بیت

 

این روزها با ارزان‌تر شدن و رایج‌شدن قطعات جدید خیلی‌ها سراغ سیستم‌عامل‌های 64 بیتی را می‌گیرند. سوالاتی از جنس ویندوز 32 بیتی یا 64 بیتی خیلی زیاد شده است. و روز به روز هم نوشته‌های پراکنده ( درست یا غلط ) در مورد این نوع سیستم ها، زیادتر می‌شود.

در این نوشتار سعی می‌کنیم تمام جرئیات کاربردی در زمینه ویندوزهای 64 بیتی را پاسخ بدهیم. این که سیستم‌عامل 64 بیتی چی است و چه فرقی با 32 بیتی دارد یک سوال رایج است که با آن شروع می‌کنیم و می‌پردازیم به سوالاتی که حتما برای شما هم پیش خواهد. ببینیم آیا باید با 32 بیت خداحافظی کنیم؟

 

32 بیت یا 64 بیت؟

نی یا لوله پالایشگاه؟ فرض کنید شما مقدار بسیار زیادی مایع را از جایی به جای دیگر منتقل کنید. این انتقال را هم می‌توانید با نی انجام بدهید و هم با لوله پالایشگاه. بدیهی است با لوله پالایشگاه بهتر است چون در یک زمان می‌توانید حجم بسیار بالاتری را جا به جا کنید.

این یک مثال اغراق‌آمیز بود ولی در مورد بیت‌ها هم همینطور است. توی معماری 32 بیت شما حجم کمتری را می‌توانید نسبت به 64 بیت آدرس‌دهی کنید. این باعث می‌شود که فقط بتوانید تا حد کمتری پردازش اطلاعات را انجام بدهید.

من به شما این اطمینان را می‌دهم که نیازی نیست بروید یک دوره معماری کامپیوتر را بگذرانید تا فرق این دو تا را بفهمید چون واقعا فرق این دو، تا همینجا به درد شما می‌خورد. تا این حد که بدانید در یک لوله 64 بیتی بیشتر از یک لوله 32 بیتی می‌توان مایع عبور داد ( در یک ساختار 64 بیتی می‌توان اطلاعات بیشتری را پردازش کرد به نسبت یک ساختار 32 بیتی )  در حدی که بتوان پاسخ کارهای سنگین این روزها را داد.

 

قضیه Ram چهار گیگ چیست؟ هر سیستمی چقدر رم را پشتیبانی می‌کند؟

شما در یک سیستم آدرس دهی 32 بیتی فقط می‌توانید 4 گیگابایت رم را استفاده کنید. البته این مقدار هیچ وقت مثلا در ویندوز XP استفاده نمی‌شود. دوست دارید بدانید پس بقیه‌اش چی می‌شود؟ به عکس زیر نگاه کنید:

 

اما اگر در یک سیستم 64 بیتی کار کنید آن وقت محدودیتی برای میزان Ram ندارید. البته دارید ولی این محدودیت چندان اذیت‌تان نمی‌کند. در یک سیستم 64 بیتی شما فقط و فقط می‌توانید 2 به توان 64 آدرس دهی داشته باشید که می‌شود 17.2 میلیارد گیگابایت یا 16.3 میلیون ترابایت یا 16 exabytes!!! فقط همین قدر !

برای نمونه یک سیستم با 12 گیگابایت رم را تست می‌کنیم ( عکس زیر ) که از همه 12 گیگ رمش به خوبی استفاده می‌شود.

 

این روزها سرورها همه از رم‌های بالا استفاده می‌کنند و حتی لپ‌تاپ‌های معمولی هم با رم بالای 4 ارائه می‌شوند.در کارهای مدل سازی و استفاده از نرم‌افزارهای سنگینی مثل AutoCAD و Autodesk 3D Max و حتی ادیت‌های ویدیویی ساده، رم بالا می‌تواند بسیار به درد شما بخورد. این روزها، دوران رم‌های بالای 6 گیگ آغاز شده است. 4 گیگابایت که چیزی نیست.

 

از کجا بفهمم که ویندوز من 64 بیتی است یا 32 بیتی؟

عموما هر جا دیدید که در مورد سیستم شما عدد 64 بود بدانید که ویندوز شما 64 بیتی است. اما همین جوری هم نیست طبیعتا. چند راه ساده به شما نشان می‌دهم که مطمئن بشوید.

اگر ویندوز شما قدیمی‌تر از XP است پس حتما 32 بیتی یا پایین‌تر است.

اگر ویندوز شما xp یا windows sever یا چیزی شبیه این است از منوی Start گزینه Run را می‌زنیم و در کادر مربوطه تایپ می‌کنیم dxdiag. پنجره‌ای مانند پنجره زیر نشان داده می‌شود که روبروی Operating System، اگر 64 بیتی باشد می‌نویسد. به عکس دقت کنید.

 

اگر ویستا یا Seven دارید به ترتیب روند زیر را می‌رویم. دقیقا جلوی System type 32 بیتی بودن یا 64 بیتی بودن را مشخص می‌کند:

Start -> Control Panel  -> System and Maintenance -> System

 

 

کاربران مک و لینوکس از کجا می‌توانند پی به 32 بیتی بودن یا 64 بیتی بودن سیستم‌عاملشان ببرند؟

اگر لینوکس دارید در خط فرمان از uname استفاده کنید تا با پاسخ‌هایی مثل x86_64 یا ia64 پاسخ شما را بدهد. فقط یادتان باشد i386 یک نسخه 32 بیتی است.

اگر مک دارید یا از محصولات اپل در این زمینه استفاده می‌کنید باید ورژن مک‌تان را به دست آورید. برای این کار از منوی Apple به دنبال About this Mac بگردید.

 

مک‌هایی که جدیدا ارائه و فروخته می‌شود همه از سیستم عامل و پردازنده 64 بیت استفاده می‌کند. اگر مک شما نو نیست می‌توانید به پردازنده نگاه کنید. Intel Core 2 Duo, Intel Xeon و از خانواده اپل، PowerPC G5 ها 64 بیتی هستند.

Mac OS X 10.5 به بالا هم همه 64 بیتی هستند و پایین‌تر 32 بیتی.

 

آیا برنامه‌های 32 بیتی در ویندوز 64 بیتی اجرا می‌شود؟

پاسخ بله است! WoW64 این کار را برای شما می‌کند. Windows-on-Windows 64-bit یک نرم‌افزار شبیه‌ساز است که برنامه‌های 32 بیتی را، اگر دارای فاکتورهای موردنیاز WOW64 باشند، در ویندوز 64 بیتی هم اجرا می‌کند. ولی اگر نداشته باشد کاری از دستتان ساخته نیست.

خیال‌تان راحت که اکثر نرم‌افزارهای شرکت‌های معروف، اگر نسخه 64 بیتی نداشته باشند هم، در ویندوز 64 بیتی اجرا می‌شوند.

 

اینجا یک لیست از نرم‌افزارهایی را داریم که خود شرکت یک نسخه 64 بیتی از آنها را ارائه کرده است. به این نرم‌افزارها native x86-64 Windows software می‌گوییم.

 

سرعت اجرای برنامه‌های 32 بیتی در ویندوز 64 بیتی کمتر است؟

قاعدتا باید این طور باشد چون شما دارید برنامه را در یک برنامه واسطه ( WOW64 ) اجرا می‌کنید اما در عمل این طور نیست.

آنقدر سیستم‌های امروز قدرتمند شده‌اند که این استفاده از WOW64 اصلا به چشم شما نمی‌آید. در ثانی اگر رم بالایی داشته باشید، مثلا 5  گیگ رم، آن وقت چون از اضافه Ram شما هم استفاده می‌شود، سرعت شما بسیار بالاتر هم می‌رود.

 

آیا نرم‌افزاری داریم که فقط روی سیستم‌ 64 بیتی اجرا بشود؟

الان این جور نرم‌افزارها خیلی کم هستند اما همیشه در روی یک پاشنه نمی‌چرخد. چند سال پیش نرم‌افزارهای 32 بیتی هم کم بودند. من فکر می‌کنم چند سال دیگر نرم‌افزار 16 بیتی را نشود پیدا کرد و نرم‌افزارهای روز همه 64 بیتی شده باشند و معدود نرم‌افزارهایی هم باشند که 32 بیتی باشند هنوز. آن زمان می‌رویم سراغ نرم‌افزارهای 128 بیتی.

فقط برای این که بدانید این مسئله چقدر جدی است باید بگویم نرم‌افزارهایی مثل Exchange 2007 فقط روی سیستم‌های 64 بیتی اجرا می‌شود.

 

چه زمانی باید روی سیستم عامل 64 بیتی خط بکشم؟

درست است که من به شما پیشنهاد می‌کنم که بروید سمت ویندوز 64 بیتی ولی قصد فریب شما را ندارم پس به شما واقعیاتی را باید بگویم.

اگر سیستم شما کمتر از 2 گیگ رم دارد، بعد از رفتن به سمت 64 بیت، تغییر محسوسی مشاهده نمی‌کنید.

اگر یک برنامه دارید که با ویندوز 3.1 یا DOS نوشته شده است احتمالا دیگر نمی‌توانید از آن برنامه استفاده کنید چون در ویندوز 64 بیتی، امکان اجرای برنامه‌های 16 بیتی وجود ندارد. کلا باید حواستان باشد در مورد برنامه‌های قدیمی.

اگر شما سخت‌افزاری بسیار قدیمی دارید که از پشتیبانی سازنده در آمده است یک بدشانسی بزرگ گریبان‌تان را می‌گیرد چون در این صورت ممکن است درایور سخت‌افزار شما برای ویندوز 64 بیتی نوشته نشده باشد. متاسفانه درایور 32 بیتی به درد ویندوز 64 بیتی نمی‌خورد.

 

می‌خواهم یک ویندوز 64 بیتی نصب کنم. چه CPU ( پردازنده ) هایی ویندوز 64 بیتی را اجرا می‌کنند؟

جواب این سوال خیلی ساده نیست اما من در چند خط به شما می‌گویم چطوری بتوانید سریعا بفهمید. چون اکثر پردازنده‌های موجود در ایران AMD یا Intel است فقط در مورد این دو توضیح می‌دهم.

اگر AMD Duron است باید بدانید پردازنده شما، ویندوز 64 بیتی را ساپورت نمی‌کند. اگر Sempron جدید است از 64 بیتی به احتمال زیاد پشتیبانی می‌کند و اگر قدیمی است نمی‌کند. برای مطمئن شدن از این موضوع به سایت شرکت رجوع کنید. توی سایت شرکت نوع پردازنده را پیدا کنید و ببینید جلوی Operating Mode 64 Bit چی نوشته است. اگر dxdiag را در RUN ویندوز بزنید مدل دقیق را به شما می‌گوید.

اگر نوع پردازنده شما AMD Opteron یا AMD X2 یا AMD FX, یا مدل بسیار رایج Athlon64 است حتما از 64 بیت پشتیبانی می‌کند. با پردازنده‌های AMD Turion notebook هم می‌توانید تجربه یک ویندوز 64 بیتی را داشته باشید.

 

اگر پردازنده شما Intel است باید بدانید Intel Core Duo notebook و Intel Pentium M notebook نمی‌توانند از ویندوزهای 64 بیتی پشتیبانی کنند و پردازنده‌های زیر همه قابلیت اجرای ویندوز 64 بیتی را دارند:

Turion notebook processors

Pentium D and Celeron D

Core 2 processors (mobile, desktop, and server)

 

کلا یادتان باشد همه پردازنده‌های جدید شرکت‌ها از پردازش 64 بیتی پشتیبانی می‌کنند.

 

از کجا بفهمم که درایور مناسب ویندوز 64 بیتی را دارم یا نه؟

برای اینکار بهترین کار استفاده از سایت سازنده قطعه سخت‌افزاری است. از هر راه دیگری بروید تویش شک و تردید است.

اما مایکروسافت یک برنامه بسیار کوچک و مفید برای ویندوز 7 معرفی کرده است به نام Windows 7 Upgrade Advisor که دو گزارش به شما می‌دهد. یکی اینکه کامپیوتر شما برای نصب ویندوز هفت 32 مناسب است یا نه؟ یک گزارش هم مانند قبلی ولی در مورد Windows seven 64 bit.

 

یادتان باشد که درایورها برنامه‌های مهمی هستند و نباید در مورد آنها غفلت کرد.


 

تنها بازدید : 355 11 سال پیش نظرات (0)

ابتدا وارد سايت Yahoo مي شويم.

برای ساخت یک ایمیل مجانی گزینه sign Up از بخش free email را انتخاب کنید:

فرم مربوطه را به شکل زیر پر نمایید:

First name : در این قسمت نام خود را وارد نمایید.

Last name : در این قسمت نام خانوادگی خود را وارد نمایید.

Preferred content : این بخش را دست نخورده باقی بگذارید.

Gender : در این بخش می بایست جنسیت خود را مشخص نمایید male برای آقایان و female برای خانمها.

Yahoo ID : در این قسمت نامی را برای ایمیل خود انتخاب کنید نکته مهم در این است که نام انتخابی شما نباید تکراری باشد یعنی قبلا توسط شخص دیگری ساخته نشده باشد.

Birthday: در این قسمت به تاریخ تولد خودتان را به ترتیب ماه روز و سال وارد نمایید.

دانلود یاهو مسنجر : http://download.yahoo.com/dl/msgr8/us/ymsgr8us.exe

تنها بازدید : 314 11 سال پیش نظرات (0)
ارسال SMS رایگان توسط ایرانسل در مواقع اضطراری!

 

ارسال SMS رایگان توسط ایرانسل در مواقع اضطراری!
پس از نوآوری های متعدد شرکت ایرانسل در زمینه شبکه تلفن همراه ، این بار سرویس جدیدی توسط این شرکت برای دارندگان کلیه سیم کارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل فراهم شده است. "لطفأ با من تماس بگیرید!" عنوان این سرویس بسیار جالب است که به تازگی به جمع سرویس های ایرانسل پیوسته است. شما توسط این سرویس میتوانید به طور کاملأ رایگان ، پیام کوتاهی با مضمون "لطفأ با من تماس بگیرید!" را برای شماره مورد نظر خود ارسال کنید!
 
این موضوع به ویژه در زمان هایی که شارژ کارت اعتباری شما و یا حتی زمان های قطعی شماره بسیار به کمک شما خواهد آمد ؛ چرا که کافی است این SMS را به طور رایگان ارسال کنید ، دوست شما متوجه خواهد شد که شما در موقعیت اضطراری قرار دارید و با شما تماس خواهد گرفت! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه این کار بپردازیم.

برای اینکار ابتدا به این نکته توجه داشته باشید از آنجاییکه ایرانسل تنها شبکه ای است که این سرویس را در ایران ارائه می کند، در حال حاضر امکان استفاده از آن برای تماس با سایر اپراتورها موجود نیست در نتیجه شما تنها میتوانید از این روش برای ارسال پیام به دوستانی که ایرانسل دارند استفاده کنید.

اما نحوه کار:
کافی است کد زیر را داخل گوشی وارد نمایید و سپس کلید سبز (Call) را بزنید:

09354401804#*150*

دقت کنید به جای شماره 09354401804 که به عنوان مثال وارد شده است ، شماره ای که قصد دارید SMS به آن ارسال شود را وارد کنید.
پس از فشردن کلید سبز ، پس از چند ثانیه عبارت زیر برای شما نمایان خواهد شد که نشانه موفقیت آمیز بودن عملیات است:

(Darkhaste Tamas be in shomare ersal shod (in service rayegan ast

و پیام کوتاهی با محتوای زیر برای دوست شما ارسال خواهد شد:

Lotfan Ba Man Tamas Begirid
(شماره ارسال كننده پیغام) : From

دقت کنید برای امتحان کردن این موضوع شماره ایرانسل خود را وارد ننمایید ، چرا که عملیات با مشکل روبرو خواهد شد.
درباره ما
Profile Pic
سایت جوجو بهترین وبلاگ بهترین ها عکس دانلود فیلم اموزش تصاویر ترول خنده دار عکس جالب همه چی زندگی تحقیق توضیحات توضیح بهترین ها جوجه بلاگ Chick blog-سایت جوجو بهترین وبلاگ بهترین ها عکس دانلود فیلم اموزش تصاویر ترول خنده دار عکس جالب همه چی زندگی تحقیق توضیحات توضیح بهترین ها جوجه بلاگ Chick blog
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    طرفدار کدوم تیمی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 523
  • کل نظرات : 227
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 399
  • آی پی امروز : 87
  • آی پی دیروز : 84
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 264
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 25
  • بازدید هفته : 172
  • بازدید ماه : 3,074
  • بازدید سال : 111,314
  • بازدید کلی : 894,629
  • کدهای اختصاصی
    -- .....

    قالب وبلاگ

    --:D-